Blog

voće i sagorijevanje masti

U određenim načinima ishrane voće se izostavlja zbog svog sadržaja šećera kako bi na taj način smanjili unos ugljikohidrata, međutim, ja lično nisam za scenario da se voće izbacuje ili drastično smanjuje u ishrani.

Kada govorimo o svemu što se nalazi u voću, najbolja forma voća je svježe i cjelovito voće, jer se u njemu nalaze vitamini, minerali, voda, vlakna, razni drugi nutrijenti i naravno, voćni šećer. U ovom obliku tijelo najbolje apsorbuje ono što se nalazi u voću i vlakna i voda čine da šećer pravi manje povećanje šećera u krvi i potrebno je više kalorija da se svari to voće, samim tim ste i duže siti.

Druga forma koju preferiram je smrznuto voće, posebno ako je to opcija da ste sezonski kupili nešto i po mogućnosti domaće, pa zamrzli da imate u ostalom dijelu godine. Dalje, ako konzumirate suho voće, tu već imate smanjenje nutrijenata te nedostatak vode, što onda često znači da ćete malo veću količinu pojesti, da će povećanje šećera u krvi biti veće, jer nema vode da malo to ublaži. S druge strane ovo je super za brzo dizanje šećera i vraćanje energije nakon treninga ili pri dugotrajnim naporima, tipa onima koje rade ljudi koji se više sati penju na planine, ili voze bicikla.

Kada imate cijeđeno voće, tu dobijete opet manje nutrijenata nego u cjelovitom, gubite vlakna, te je povećanje šećera u krvi najveće, može se lakše veća količina konzumirati i generalno opcija koju treba od svih navedenih najrijeđe koristiti. Svakako se uvijek računa koju količinu pojedete i nema svako voće istu količinu šećera, ali bitno je naglasiti da treba biti sastavni dio ishrane, da treba kontrolisati količinu, češće birati cjelovite i svježe opcije i uživati u onom koje najviše volite.

Vaš trener

Džemo