Blog

kako nedostatak sna vodi debljanju

Iako se uvijek dominantno priča o ishrani i treningu, jedan od faktora koji sve to može pojačati ili pokvariti je SAN. Ukoliko imate manjak sna ili je taj san nekvalitetan, imat ćete puno problema koji će često imati veze sa debljanjem ili otežavanjem procesa mršanja. Sa manje sna se budite neraspoloženi, umorni, mutni u glavi, frontalni korteks mozga preopterećen i dovodi do lošijeg procjenjivanja, centar za nagrađivanje počinje funkcionisati tako da traži načine kako da nagradi tijelo i kompenzuje taj nedostatak sna. Sa hormonalnog aspekta povećan nivo hormona gladi, smanjen nivo hormona sitosti, povećan nivo hormona stresa kortizola koji negativno utiče na sagorijevanje masti i mnogo drugih funkcija u tijelu. Povećanje inzulinske rezistencije koja u kombinaciji sa prethodnim vodi ka lošijim izborima namirnica i često pretjeranim količinama. Velika potreba za kofeinom, posebno popodne, da Vas podigne u normalnu funkciju, posebno još ako je ručak bio obilniji i sa više prerađenih ugljikohidrata i masti. Tijelo traži veći unos šećera, peciva i šalje signal da Vam je potrebno da odmorite i legnete. S druge strane motivacija za trening opada. Čak i ako odete na trening, šansa je da ćete raditi dobro ispod svog maksimuma i samim tim da ćete podići opet hormon stresa od treninga, ako to ne riješite boljim oporavkom i snom nakon treninga, sutra ste malo gori nago taj dan. Ukoliko se ovo ponavlja iz dana u dan veoma je evidentno u kom smjeru to vodi, sa ishranom, treningom, zdravljem, energijom i generalnim osjećajem. Umjesto izazova raznih koji se vrte po socijalnim mrežama, ne jedi ovo, izbaci ono na 30 dana, radi plank 30 dana, riješi zagonetku, proslijedi poruku i matematički problem prijatelju, izazovi ga da postavi sliku i slične stvari, probajte izazov da 30 dana spavate 7 ili 8h svaki dan i da popravite kvalitet tog sna.

Vaš trener

Džemo