Blog

ŠTA JE KALORIJSKI DEFICIT?

Ako želite smršati i sagoriti masne naslage onda preduvjet za to je kalorijski deficit, odnosno da unesete manje kalorija nego što Vam je potrebno za potrošnju. Kada gledat na smanjnje kalorija, nije bitno samo u toku jednog dana koliko smanjite, već uvijek gledajte širu sliku i šta bude na 10 ili 15 dana, tj koliki je ukupni minus na više dana. O procentima tačnim se da polemisati, ali ovo je okvirno da vidite kako to izgleda u široj slici. Od Vaših svakodnevno potrošenih kalorija, najveći dio ide na osnovni metabolizam, dakle na funkcionisanje organizma da ste živi i da dišete i funkcionišete. Dobar dio ide na svakodnevne aktivnosti koje nisu vježbanje, a tu spada sve od šetanja, igranja sa djecom, rada po kući, plesanja i sličnih aktivnosti u toku dana. Isto tako dobar dio ide na trening, jer fizička aktivnost u vidu treninga zahtijeva veću količinu energije, u odnosu na to koja je vrsta treninga, intenzitet, od osobe do osobe, kvaliteta rada, mišićne mase i još dosta toga. Također značajan segment je i termički efekat varenja hrane. Sve što pojedete, da bi sistem organa za varenje to svario, zahtijeva određenu količinu kalorija potrošenih na varenje. S tim u vezi obroci koji su balansirani i sadrže neprerađene namirnice, povrće, voće, proteine, vlakna, oni će imati veći termički efekat i trebat će više kalorija da se svare. Ovdje je bitno da zaključimo da su svi ovi faktori bitni ako želite da sagorijevate masne naslage, bitno je da vježbate, da imate svakodnevne aktivnosti, da jedete raznovrsne i neprerađene namirnice. Ukoliko recimo sjedite po cijeli dan i autom idete gdje god trebate i kući se izležavate vikendom, onda Vam fali mnogo na prvoj stavki, ako ne vježbate, onda nema druge stavke, a ako jedete brzu hranu i puno slatkiša i peciva, onda je šansa da nema ni treće, što može učiniti Vaše ciljeve teškim i neostvarivim. Nadam se da Vam je malo jasnije kako funkcionišu osnove pravljenja kalorijskog deficita i naravno uvijek stoji da ako sve ovo imate i opet sjednete i prejedete se i ne kontrolišete unos hrane i kalorija, deficita nema, već naprotiv, eto novih naslaga.

Vaš trener

Džemo