Blog

Šta se desi kada ste na dijeti

Šta se desi ako napravite veliku redukciju kalorija, tj odete na dijetu gdje ne jedete ili minimalno tipa kupus cijeli dan i silčne gluposti.

1. Inicijalno izgubite mnogo vode u prvih par dana

2. Unos kalorija Vam se dramatično smanji, što znači da po zakonu termodinamike i kalorija počnete sagorijevai masti

3. Mnogo ste sretni i osjećate se ˝lakše˝

4. Nakon 7, 10, 15 dana stvari uspore

5. Već se ne osjećate super i puni energije kao na početku, čak i malo razočarate jer je usporilo

6. Vratite se na svoj režim, jer ko je cijeli život bio na redukciji

7. Sretni ste ako nemate više kg nego na početku eksperimenta.

Sad, ovo je klasičan primjer kako te vrste dijeta inače rade. Evo šta se zapravo dešava:

1. Gubite vodu jer ste smanjili unos ugljikohidrata koji za sebe vežu vodu, pa počnete trošiti tjelesne rezerve i istovremeno i vodu izbacivati, vjerovatno i smanjite sol pored toga

2. Zakon nikada ne laže, ako smanjite unos u odnosu koliko Vam treba, u deficitu ste i gubite na kilaži

3. Lakši ste jer nema puno unosa koji Vam podižu i ruše energiju i inzulin, tijelo ne mora non stop nešto variti, pa dobije energije jer se posveti sebi

4. Pošto tijelo hoće da preživi, počne usporavati metabolizam i oduzimati potrebnu energiju za razne procese kako bi se naviklo na novi režim

5. Pošto tijelo oduzima energiju za druge procese, oduzima i od energije za proizvodnju hormona (i onih od kojih se bolje osjećate), smanjuje energiju za mozak, razmišljanje, oporavak…osjećate se lošije, a usporenje rezultata još napravi i emocionalnu reakciju koja povuče hormon stresa i onda stvari još više uspore

6. Od svog tog pritiska počnete opet jesti kao i prije, da bi malo se bolje osjećali i vratili sve one funkcije koje ste imali

7. Uglavnom imate više, jer novi unos kalorija dolazi iako se tijelo naviklo na manje, dok ne skonta tijelo šta se dešava, sav višak će se deponovati kao masne naslage.

Pored ovoga, veliki je problem i taj što svaki ovakav eksperiment ostavlja tragove na tijelo i um. Prvenstveno se razočarate što Vaš pokušaj nije urodio plodom i ako ih imate više, razočarenje će više rasti, a kako se razočarenje ublaži? Slatkim i drugom hranom koja Vam ne treba u životu.

Drugo, Vaše tijelo ne voli velike fluktuacije u kratkom periodu jer sve to napada produkciju raznih hormona, a zadnje što želite jeste poremetiti hormone pa se boriti sa time. Treće, razvijate nezdrav odnos prema hrani koji će se provlačiti dalje kroz život gdje ćete jednu hranu smatrati kao kaznom, a drugu kao nagradom, a to ne vodi ka boljem. Četvrto, stvarate sebi sliku u glavi kako Vi ne možete nešto napraviti više iz raznih razloga, zbog genetike, društva, situacije, stresa, hormona…

Postoji i prostor za redukcije kalorija, jer je to osnov za sagorijevanje masti, ali ima boljih načina. Cilj nam je jesti zdravije a ne manje. Ako hoćete mini projekte kao redukcije kalorija, možete ubaciti jednom do dva puta sedmično određene periode posta, tipa jedna užina i jedan obrok od povrća i proteina unutar cijelog dana, sa puno vode, i kafom i čajem po želji.

U narednom postu ćemo proći kako možete reducirati kalorije i neke strategije koje bi mogli aplicirati.

Vaš trener

Džemo